La informació en la xarxa: producte o negoci?

La informació a Internet està igualment (com en els mitjans tradicionals) mediatitzada i obeeix a processos anàlegs de producció d’informació (mecanismes de producció i consum), però té certa autonomia relativa :

 Inclusió de temes no-tradicionals
 Reflexions personals
 Informació de la xarxa
 “representants de noves formes de comunitat interpretativa virtual”
 Mediador de la informació
o L’estructura els obliga a “centrar” els materials informatius que posen a disposició
o Els hiperenllaços poden complementar la informació (alhora “obliguen” a un itinerari predeterminat

"La insistència en la importància d’accés i de la pluralitat no ha d’ocultar que el consum de la notícia és una feina que implica la interpretació personal de la notícia: només la descodificació ideològica de la notícia garanteix un consum crític, no el volum d’informació." (Berta Garcia)

“La existència tradicional d’informació alternativa i d’històrics mecanismes de “contrainformació” és una constant que precisament aposta solidés a un sistema hegemònic ja que porta la il•lusió de la dissidència ... un nou mitjà que permet un dinamisme i una independència que atrau; un nou mitjà “no contaminat” que s’oposa i destrueix els mitjans d’informació tradicional? Com?

Venent la sensació d’estar davant d’informació privilegiada, de major capital informatiu i de coneixement, de les últimes modes i fenòmens: la borsa simbòlica.

Es moven indefinidament entre xafarderia, notícia pura i altaveus de l’agenda mediàtica tradicional?

L’anàlisi dels hiperenllaços que connecten les grans agrupacions de blogs mostren un patró que es repeteix sistemàticament: uns quants estan molts connectats i reben un gran nombre d’hiperenllaços, mentre la resta ho està molt dèbilment” ”Una moneda de canvi” que provoca que els més siguin els més visibles, cosa que genera una jerarquia (Marlow, 2004) on les elits i les zones amb més capacitat (econòmica i tècnica) dominen el producte i el negoci de la informació.

Comentaris

Entrades populars